Des de Vies Braves ens revelen 10 beneficis de nedar en aigües obertes

15/06/2018

Nedar al mar és un dels exercicis que més ens acosten a la natura. De fet, les persones que ho fan tenen sovint la sensació de fondre’s amb l’aigua, de ser-ne un element més mentre avancen braçada a braçada.

 

 

A més de carregar-nos d’energia i ajudar-nos a gaudir de l’entorn, aquesta activitat a l’aire lliure proporciona una llarga sèrie d’efectes positius. Al marge dels beneficis habituals de tots els esports, la natació ofereix la possibilitat de fer exercici sense impacte i assolir un notable desenvolupament aeròbic amb la implicació dels grans grups musculars.

Ningú no discuteix que es tracta d’un dels esports més indicats per treballar el cos i la ment. Però nedar a mar obert no només et manté en forma i enforteix els músculs i la memòria, també afavoreix la sensació de llibertat.

Practicar la natació d’aigües obertes pot reportar-nos sensacions úniques, però cal tenir en compte sempre les recomanacions d’ús i seguretat per gaudir-ne amb total llibertat.

 

Aquí tenim 10 beneficis de la natació en aigües obertes:

 

  • Millora la qualitat de vida i ajuda a retardar l’envelliment. La capacitat motriu i la memòria s’incrementen, ja que es tracta d’un exercici que requereix una gran concentració i coordinació.
  • Augmenta l’equilibri físic i l’estat d’alerta. Contribueix a fer més ràpid i eficient el temps de reacció. Les ferides triguen menys a curar-se.
  • Millora la salut mental i emocional: L’augment de la producció d’adrenalina produeix sensació d’eufòria instantània i duradora. I l’alliberament de neurotransmissors com la dopamina i la serotonina ajuden a millorar l’estat d’ànim.
  • Crema una gran quantitat de calories, fins a 600kcal cada hora. Els músculs implicats en el moviment treballen molt més que si estiguessis en terra ferma.
  • Provoca un increment i tonificació de la massa muscular. Allarga els músculs i millora la silueta.
  • Amplia la flexibilitat de la columna vertebral i ajuda a reduir o eliminar el mal d’esquena.
  • És molt positiu per a l’activitat del sistema cardio respiratori.
  • Provoca que el cos es faci més resistent. Augmenta el gruix dels ossos i afavoreix la circulació. La sang s’activa i millora la postura corporal.
  • La relaxació dels músculs i de la ment permet que disminueixi l’estrès.
  • Nedar a mar obert proporciona una gran sensació de llibertat.

 

Convençuts dels beneficis? Doncs mira què t’ofereixen des de VIES BRAVES aquest cap de setmana a Cadaqués!