Cria de tortuga babaua es rescatada d’un got de plàstic on havia quedat atrapada
El Programa per la Conservació de Tortugues Marines del comtat de Broward (BCSTCP), a l’estat nord-americà de Florida, ha compartit una dramàtica fotografia on es veu una cria de tortuga babaua (Caretta Caretta) embussada en un got de plàstic.
La foto, diu l’organització, té que servir de recordatori a la gent perquè no deixi-hi brossa a la platja abans de marxar.
Segons la publicació a la seva pàgina a Facebook, la criatura probablement no hagués aconseguit arribar al mar de no haver sigut trobada.
“No podem dir-ho més vegades, però de nou, si us plau, recordeu recollir la vostra brossa abans de marxar de la platja. No només deixa les platges horribles, sinó que a més també està afectant a animals en perill, i això es alguna cosa que podria costar-los la vida”, deia personal a càrrec del programa.
La cria fou mantinguda el resta del dia fins alliberar-la per la nit per evitar els depredadors de la zona.
L’escola Halmos de Ciències Naturals i Oceanografia de la Universitat de Nova Southeastern (NSU) gestiona el Programa de Conservació de Tortugues Marines del comtat de Broward. El programa ofereix protecció per espècies de tortugues marines en perill i amenaçades en col·laboració amb el comtat de Broward.
Amb la monitorització dels nius i les seves campanyes de conscienciació pública, el BCSTCP està ajudant a protegir a aquestes fràgils criatures.
Florida representa el 70 per cent del fresi de tortugues marines del país i el sud-oest de Florida es la segona major àrea de implantació del mon per la tortuga babaua.
Informació addicional